Obrtnička komora USK-a i Grad Cazin žele zaštiti i brendirati tradicionalne proizvode
U Kulturnom centru grada Cazin održan je kick-off sastanak koji se organizuje u okviru projekta pod nazivom "Poljoprivredni proizvodi i tradicionalne rukotvorine kao dio turističke ponude". Projekt je dijelimično finansiran od strane USAID-a Turizam BiH i uz podršku Grada Cazina, te Obrtničke komore Unsko-sanskog kantona.
Cilj kick-off sastanka je da lokalni proizvođači podrže i prošire svoju turističku ponudu, da dostignu informiranost, promocije i povećaju nivo svijesti o razvoju turizma, uvezanom kroz turističke ponude obrtnika i njihovih proizvoda.
- Malim proizvođačima odnosno obrtnicima, upravo ovakvi projekti su od velikog značaja i pomoći. Tu mislim prije svega na obrte koji proizvode nešto svojim rukama a ne na industrijsku proizvodnju. Kroz ovaj projekat ćemo zaštiti tradicionalni način proizvodnje, ručnu proizvodnju i garantirano tradicionalne specijalitete. Kroz proizvodni projek t ćemo zaštiti četiri proizvoda - dva proizvoda su prehrambenog porijekla, a dva druga proizvoda su suveniri - pojasnio je Enes Arapović, predsjednik Obrtničke komore Unsko-sanskog kantona
U implementaciji projekta sudjeluje i Biotehnički fakultet Univerziteta u Bihaću jer se radi o registraciji garantirano tradicionalnih specijaliteta.
- Ovim projektom su obuhvaćena dva proizvoda koja se isključivo proizvode u okruženju koje je vezano za projekat najljepša sela u BiH, odnosno Stari grad Ostrožac. Odabrani polutvrdi cazinski sir i krajiški sudžuk koji će dobiti obilježje garantirano tradicionalnog specijaliteta. Pored ova dva proizvoda radićemo također i na zaštiti dva proizvoda iz oblasti rukotvorina, a to su šamija ili aladža koji spada u tradicionalni odjevni predmet koji će postati kao zaštićena rukotvorina, te cazinska haljina odnosno košulje koje su nekada stare žene u Krajini nosile kao dio kulturne tradicije - istakao je prof. dr. Halid Makić sa Biotehničkog fakulteta
Spomenute rukotvorine će dobiti posebnu oznaku kao geografsko obilježje, a potom će se uspostaviti četiri startupa, od čega tri proizvođa, koji će biti finansirani od strane Gradske uprave kao startupovi koji će proći certifikacije, dobiće pravo da koriste oznaku, da su oni ovlašteni proizvođači tog garantirano tradicionalnog proizvoda.
Organizatori današnjeg kick-off sastanka kažu da cilj ovog projekta da domaći tradicionalni proizvodi postanu dio turističke ponude Unsko-sanskog kantona, odnosno Grada Cazina i Starog grada Ostražac, dok će ove geografske oznake biti osnova za brendiranje tih proizvoda kako bi dobili na vrijednosti.
federalna.ba/Fena