videoprilog Adle Dizdar-Hodžić (Dnevnik 2)

Nekima je sporno imenovanje direktora mostarskog aerodroma, nekima nije

Ove nedjelje u Milanu počinje dvodnevni forum na kojem će se okupiti aviokompanije stacionirane širom svijeta s idejom da odrede strategiju branše nakon pandemije. Na skupu je i delegacija Mostara – Gradske uprave i tamošnje Zračne luke, aerodroma kojem je dosta loše išlo i bez pandemije. Kažu da perspektiva postoji, no u to koliko su ozbiljni, moraju, uz potencijalne partnere, uvjeriti i domaću javnost. Jer nisu dobro počeli - ako je suditi prema načinu na koji su postavili, odnosno odobrili imenovanje direktora.

Ivan Ljubić vršilac je dužnosti direktora Međunarodnog aerodroma Mostar od ljeta prošle godine, kada je dotadašnji direktor Marin Raspudić otišao u Direkciju za civilnu avijaciju BiH. Ljubića je postavio tadašnji gradonačelnik Ljubo Bešlić. Imenovanje za neke i danas sporno, jer gradonačelnik Bešlić takvu ovlast nije imao - ona je bila u rukama Gradskog vijeća. Kojeg, doduše, nije bilo. Kad je zakonodavna vlast u gradu konačno uspostavljena, uslijedile su reakcije. Rijetke, međutim. Opozicija u novom sazivu Vijeća je tražila objašnjenje na koji je način Ljubić imenovan. Načelnica gradskog Odjela privrede utvrdila je da zakonske procedure nisu ispoštovane, a jedan radnik aerodroma je podnio prijavu ombudsmanu za zaštitu ljudskih prava. I to je bilo to. Za novog gradonačelnika i većinu u Vijeću - nije se radilo o nelegalnom imenovanju.

“Radi o jednoj mogućnosti koju je bivši gradonačelnik iskoristio da aerodrom ne ostane obezglavljen, što bi bila puno gora varijanta nego ovo što je napravljeno”, objašnjava gradonačelnik Mostara Mario Kordić (HDZ BiH).

Predsjednik Gradskog vijeća Salem Marić (SDA) govori: “Ja se ne bih vraćao šta je bilo. Ono šta je bilo, mi ćemo ispraviti sada sigurno s ovim novim odlukama i održavanjem skupština i to dovesti sve u zakonske okvire”.

Nove odluke koje Marić spominje i koje je Vijeće donijelo podrazumijevaju da gradonačelnik imenovanja u javnim preduzećima može vršiti bez njihove saglasnosti. Pa je tako Ivana Ljubića sad za vršioca dužnosti direktora aerodroma postavio i Kordić. Tvrdi da sve čini da bi aerodrom učinio funkcionalnim i doveo kompanije čiji bi avioni s mostarske piste letjeli ka ključnim evropskim hubovima.

“Nadam se da ćemo u sljedećoj godini naći ta sredstva, da možemo garantirati kompanijama koje lete u Mostar subvencije i garancije za posao”, ističe Kordić.

Aerodrom treba preobražaj. U ovoj godini, zaključno s augustom, kroz njega je prošlo tek 516 putnika i nije zabilježen nijedan službeni let. Pandemija nije jedini krivac, a nije da im se nije pomagalo.

“Šestu godinu zaredom uplaćujemo između 3 i po i 4 miliona maraka - kako Tuzli i Bihaću tako i Mostaru. Na nekim zračnim lukama je to vidljivo, bez obzira na covid i pandemiju što nas je zatekla. Nažalost, iskreno, u Zračnoj luci Mostar to je obrnuto proporcionalno”, kaže ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić (HDZ BiH).

Zašto je aerodrom doveden u stanje u kojem je danas, teško da će javnost saznati. Čini se da to nema ko ni ispitati. Da transparentan i rad po zakonu malo koga zanima, očito je iz načina na koji je postavljen direktor.  

“Postavlja se pitanje šta će biti s tim godinama koje je on obnašao funkciju, donosio odluke, a nije imao zakonsko uporište da bude direktor i da donosi odluke”, upozorava Arman Zalihić, vijećnik SDP-a u Gradskom vijeću Mostara.

Međunarodni aerodrom Mostar tek je jedno od 10 javnih preduzeća kojima se biraju novi odbori i uprave, odnosno čije se skupštine održavaju daleko od očiju javnosti.

federalna.ba

aerodrom Mostar Ivan Ljubić