Mitrović: Nabavka vakcina pokazala kakav je odnos velikih prema malim
Vakcine još čekamo jer Vlada Federacije, prema riječima premijera Fadila Novalića, nije htjela glumiti državu. A gdje je država u svemu ovome? Građani znaju da postoji jer su podnijeli krivičnu prijavu, između ostalih, i protiv predsjedavajućeg Vijeća ministara, Zorana Tegeltija i ministrice civilnih poslova BiH, Ankice Gudeljević. Kolika je odgovornost svakog državnog
ministra, pa makar u njegovom resoru? Vakcina nemamo, ali ćemo uskoro ili barem tako najavljuju, imati autoput Sarajevo-Beograd-Sarajevo. Kada je to uskoro, između ostalog, u Federaciji danas smo pitali državnog ministra prometa i komunikacija, Vojina Mitrovića koji je s članovima Predsjedništva BiH boravio u Turskoj.
Kada je riječ o nabavci vakcina kaže da BiH moramo posmatrati u kontekstu kompletnog okruženja.
"Savjet ministara, pri čemu nijednog trenutka ne bih želio optužiti ni gospođu Gudeljević, ni predsjedavajućeg Savjeta ministara, niti bilo koga od nas, je uradilo ono što je bilo u našoj moći. Uključili smo se u Covax mehanizam i odnos EU prema drugim zemljama koje su mnogo jače, mnogo bitnije i politički utjecajnije, nisu dobile. Nismo ni mimogli očekivati, mada smo imali iskrena obećanja da će to doći krajem decembra, početkom januara, krajem januara, ali nažalost nismo dobili."
Ističe da je generalno skeptičan prema Covax mehanizmu jer smo mi toliko mali u odnosu na cijeli svijet.
"I EU i cijeli svijet bi trebali imati prema malim država koje su dosta siromašnije u odnosu na velike, da imamo prioritet. ali to je odnos velikih prema malim. Očekujem da ćemo u narednim danima dobiti konačno te vakcine koje smo davno uplatili."
Mitrović navodi da je u početku pandemje donesena odluka da se ide u nabavku vakcina putem Covax mehanizma.
"Sve je bilo nepoznato, očekivali smo da će to krenuti i vjerovatno bi sljedeći korak bio nabavka nove, dodatne količine. Imajući u vidu i naše mogućnosti na nivou Savjeta ministarai naša ovlaštenja, mi smo u ovakvoj državi, u ovoj organizaciji, zaista vezanih ruku. Nabavka vakcina je pala na entitete jer budžetska sredstva koja mi imamo ne predviđaju uopšte sredstva za covid, odnosno za Covax program i jedan je od razloga zašto je ovaj budžet vraćen na doradu."
Ističe i da se mora mijenjati Zakon o javnim nabavkama.
"Svako mora imati svoju odgovornost pa tako i Savjet ministara. Moglo je na određeni način, preko određenih lobija, preko određenih političkih lidera u okruženju doći do određene količine vakcina, koje su zaista bile neophodne. U tom dijelu sigurno da postoji odgovornost. Moglo se i direktno razgovarati i pregovarati sa velikim, tu je i Kina, tu je i Rusija, Amerika, prema tome moglo se uraditi. Ali, sa druge strane, poštovala se ta nekakva procedura koja je bila zacrtana. Imali smo i obećanja. Mi smo ti koji smo odgovorni, prije svega za zdravlje svojih, ali i svih građana BiH."
Projekt autoputa Sarajevo-Beograd-Sarajevo je krenuo iz Srbije
Kada je riječ o autoputu Sarajevo-Beograd-Sarajevo, kaže: "Sporazum koji smo potpisali je Sporazum o saradnji između Turske i BiH u infrastrukturnim i građevinskim projektima. To je jedan od najbitnijih sporazuma koji je potpisan u zadnjih 10-15 godina. On omogućava ili stvara pretpostavke za konačno povezivanje velikih gradova u bivšoj Jugoslaviji, a to je nada da se poveže Beograd sa Sarajevom, odnosno Sarajevo sa Beogradom."
"Što se tiče projekta Beograd-Sarajevo, on je krenuo iz Srbije. Počelo se raditi od Kuzmina do Rače i most na Rači se radi već godinu dana. To je sami početak tog autoputa, ali moramo imati u vidu i da pola tog mosta pripada BiH. Sljedeća je etapa od Rače do Bijeljine, zatim od Rače do Brčkog, od Brčkog do Tuzle, od Tuzle do Žepča, a onda se spajamo na koridor Vc do Sarajeva. Od Sarajeva ide novi autoput koji kreće od Sarajeva preko Pala, Rogatice, do Višegrada, a onda prelaz Kotroman i povezivanje sa Požegom autoputem koji će nas dovesti do Beograda", pojašnjava Mitrović.
Ističe da je potpisan Sporazum i gdje se uključuje samo finansiranje izgradnje ovog autoputa.
"Ovaj autoput iznosi negdje oko 5 i po milijardi maraka. Definisano je i da prioritet u izgradnji ovog autoputa imaju firme koje trenutno rade, a trenutno radove izvodi firma Tasijapi. Etapa od Rače do Bijeljine će se prva raditi i stvoreni su svi preduslovi da se može početi sa radom."
Mitrović navodi i da se u Bosni i Hercegovini trenutno radi nekoliko mostova.
Kada je riječ o 5G mreži kaže da prvo trebamo pokriti sve 4G mrežom.
federalna.ba