Marko Frančešević: Veoma sam optimističan što se tiče umjetnosti ovdje
"Dakle nakon kako ste najavili već šta se sve izdešavalo ta sudbina Charlame koja nije bila uvijek tako blistava Charlama na svu sreću nas koji volimo umjetnost radi u punom kapacitetu. Dakle ovo je treća izložba od tog nesretnog zatvaranja to je moja izložba, samostalna, sedma po redu. Zove se “Portret bosanske porodice” i ona se sastoji od 20-ak portreta koje sam ja izrađivao u periodu od dvije godine. Mislim da ćemo ubuduće malo više o tome govoriti, ali eto za početak možemo pozvati sve ljubitelja umjetnosti i one možda koji su potencijalni ljubitelji umjetnosti koji će tek to postati da dođu i da pogledaju tu postavku. Uz to mogu da vide i stalnu postavku galerije Charlama koja je jako bogata. Mogu da porazgovaraju, uvijek je neko tamo da li neko od uposlenika da li sam Jusuf Hadžifejzović i da dobiju iz prve ruke neke bitne informacije o suvremenoj umjetnosti."
"Sigurno. Ljudi dolaze, meni je najviše drago, obično je kod nas bilo zastupljeno da te događaje, izložbe i performanse pogotovo kada je moderna umjetnost u pitanju uglavnom dolaze ljudi iz struke. Umjetnici dolaze jedni drugima na izložbu imate jedan taj zatvoreni krug publike koja je stalna, ustaljena i ona se rijetko kada mijenja. Međutim u posljednje vrijeme ja sam vidio da dolaze ljudi koji mi kažu da su po prvi put u životu u toj galeriji. Dolaze ljudi koji se prvi put susreću sa suvremenom umjetnošću tako da mislim da je jako bitno da se ta publika širi da ne ostane svedena samo na te neke poznavaoce umjetnosti, ljude iz struke nego da i ljudi mimo struke, mimo umjetnosti dolaze, posjećuju, gledaju i uživaju kao i svi mi ljubitelji istoga."
"Upravo to. Mislim sama suvremena umjetnost je malo komplikovana i izuskuje neko predznanje o umjetnosti vi morate dakle biti malo upućeni da bi razumjeli neke radove. Pogotovo kada je riječ o nekim konceptualnim radovima, performansima tako da nekad ljudima koji se prvi put možda susretnu sa tako nečim to bude i čudno i nerazumljivo što je normalno. Ali mislim da je upravo ta uloga galerije i tih prostora poput Charlame da to približi ljudima da im objasni i da jednostavno ljudi kako budu shvatali to oni će zasigurno prihvatati. Moderna umjetnost ja mislim da je veoma zanimljiva da nije teško razumljiva samo da treba se uputiti na neki način, a to je ono što Charlama radi. Mislim da je to bila misija Jusufa Hadžifejzovića kada je došao i kada je pokrenuo cijeli taj projekat."
"Ja trenutno ovo što sam izložio u Charlami, riječi je portretima koji naravno imaju isto korijen u nekoj popularnoj kulturi, ali ovo o čemu vi govorite dakle ja kada sam završio Likovnu akademiju meni je cilj bio da da se nastavim time baviti da ne doživim sudbinu mnogih ljudi prije mene koji nakon što završe, diplomiraju jednostavno nemaju prostor nemaju uvjete i prestanu se baviti time. Tako da je moj cilj bio da opstanem čisto u tom poslu i pokušavao sam, tražio sam načine je li kako da to izvedem i kada sam uspio nastavio sam raditi neke svoje radove to je taj trenutak kad se odvojite od tog školovanja gdje vi radite neke vježbe i počnete jednostavno da radite neke svoje stvari. Mene u tom periodu upravo zanimala ta neka Pop kultura i zato što sam odrastao na njoj kao dijete, a i kao taj neki sociološki fenomen kako pop kultura utječe na naše društvo, kako se ona mijenja, kako je to nešto živo dakle iz dana iz u dan bukvalno je drugačija. A i zanimalo me mi kao neka zemlja pogotovo kada sam ja odrasto bili smo ovako poprilično izolovani od neke svjetske pop kulture, a opet je ona u nekim fragmentima dopirala do nas i onda me na neki način inspirisalo to kako kako smo mi jednostavno kao djeca sakupljali te neke informacije i bili u toku svih svjetski dešavanja iako smo po svemu sudeći trebali biti potpuno izolirani. Ja na kraju kada sam sve to i kroz radove analizirao ja sam vidio da mi nismo nego da smo mi bili onaj u korak sa svim svjetskim zbivanjima što se toga tiče, popularne kulture."
federalna.ba