Prilog Velide Kulenović

Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu

Od naredne školske godine u prvom i šestom razredu osnovne, te prvom i trećem razredu gimnazije počeće primjena inoviranih nastavnih planova i programa, odnosno predmetnih kurikuluma, u Zeničko-dobojskom kantonu. Ovaj kanton će prvi u Federaciji, nakon četiri godine pripreme, krenuti sa primjenom prilagođenih programa novom vremenu, saopćeno je, između ostalog, na konferenciji za novinare koju su organizirali predstavnici Pedagoškog zavoda, misije OSCE-a u našoj zemlji te ambasade Norveške i Italije, koje su pomogle u realizaciji projekta. Pedagoški zavod Ze-do kantona pripremio je 25 inoviranih nastavnih planova i programa za osnovnu školu, te 28 za gimnazije. Tako će se od naredne školske godine izmijenjeni programi primjenjivati u 70 odjeljenja prvih razreda i 44 odeljenja šestih razreda u gotovo polovini osnovnih škola u ovom kantonu. “Ovo je značajan proces čija priprema traje četiri godine“, kazao je resorni ministar prof. dr. Spahija Kozlić. 

- Projekt koji smo radili pune dvije godine i u kojem učestvuje više od stotinu eksperata iz različitih oblasti i nekoliko desetina recenzenata koji su radili na jednom vrlo, vrlo osjetljivom poslu. Naravno, da je kurikularna reforma jedan od stubova obrazovanja, generalno. Skoro četiri godine smo radili na tome da pospješimo sve te stubove na kojima stoji obrazovanje, kaže Kozlić.

 U pilot-projekt biće uključeno pet gimnazija i jedna srednja mješovita škola, sa ukupno 21 odjeljenjem prvog i trećeg razreda. Pedagoški zavod će pratiti realizaciju te raditi na edukaciji nastavnika, kaže Aida Salkić, direktorica Pedagoškog zavoda Ze-do kantona.

- Ozbiljno ćemo pristupiti praćenju realizacije projekta, imaćemo cijeli avgust za edukacije nastavnika i Pedagoški zavod će biti  podrška nastavnicima koji će raditi u ovoj eksperimentalnoj fazi. Moram napomenuti da su tu većinom nastavnici koji su radili ovu kurikularnu reformu i da su se dobrovoljno prijavili da učestvuju u ovom eksperimentu, navodi Salkić.

Nastavnici su svjesni da novo vrijeme donosi i izazove sa kojim su se već suočili kao što je izvođenje online nastave, pa je neophodna stalna edukacija, kazao je Šaban Bubalo, predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja Zeničko-dobojskog kantona.

- U svakom slučaju nastavnici moraju imati dodatnu obuku. Ako već imamo reformu, nastavnici koji budu radili taj posao moraju  imati dodatna pojašnjenja kako bi u potpunosti izvršili sve zadatke i imali kvalitetne rezultate, izjavio je Bubalo.

 Više od 400 nastavnika radiće na ovom pilot-projektu koji su pomogli ambasade Norveške i Italije, uz podršku misije OSCE-a u našoj zemlji. Na kraju naredne školske godine biće predstavljeni postignuti rezultati nakon primjene inoviranih nastavnih planova i programa u ovom kantonu.