Glavni interes države veći promet na aerodromima
Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto održao je danas sastanak s rukovodstvom svih aerodroma u BiH i Direkcije za civilno zrakoplovstvo Bosne i Hercegovine na kojem je dogovoreno da se predloži Vijeću ministara BiH proglašenje moratorija na taksu za odlazećeg putnika, na godinu dana.
Kako je kazao Edin Forto ministar komunikacija i prometa BiH jedan od glavnih interesa države je veći promet na aerodromima, te je poručio da će predložiti Vijeću ministara rješenje problema zbog kojeg sa bh. aerodroma odlaze aviokompanije kao i ukidanje takse za odlazeće putnike u 2024. godini:
„Odluka koju smo donijeli suštinski je nešto što ćemo predložiti Vijeću ministara i nadamo se da će Vijeće ministara to i usvojiti. To je proglašenje moratorija na taksu za odlazećeg putnika što je direktni prihod Direkcije za civilno zrakoplovstvo i iznosi na nivou godine 3 miliona i 600 KM koje ćemo tretirati kao poticaj aerodeomima kako bi Direkcija nastavila poslovanja. U toku sljedeće godine tražimo od svih aerodroma da završe proces certifikacije po evropskim standardima koju nemaju svi aerodromi u Bosni i Hercegovini. Ovo je poticaj sa državnog nivoa, Direkcije i Vijeća ministara. U toku naredne godine ćemo raditi redovne sstanke, ali polovinom te godine ćemo odlučiti kako nastavljamo u onoj tamo godini.“
Forto je naveo da da svaki aerodrom ima svoju vlasničku strukturu, te da država BiH ne posjeduje ni jedan aerodrom:
„Ali ono što smo prepoznali u prethodnom periodu je jedan svjetski trend koji se prenio i na BiH i na regiju, a to su nove politike zrakoplovnih kompanija i putničkih prevoznika koji na jedan novi način pristupaju aerodromima i određenju toga gdje će svoje linije dodjeljivati i način na koji će pregovarati.“
Forto je prokomentirao i sugestiju ambasadora SAD-a u BiH Michaela Murphya da se aerodromi stave pod koncesiju, te kazao da danas nisu razgovarali o tome, ali da je njegov stav poznat:
„Ličnog sam stava da treba dati na upravljanje aerodrome zbog povećanja broja putnika i da je u pregovorima kod koncesija potrebno da se pregovara o povećanju broja putnika, jer je to državni interes, zbog ekonomskih, turističkih razloga i kvaliteta života. Međutim, danas nije bilo razgovora o tome. To je stvar za vlasnike, BiH to ne može raditi. Vlasnici dobro trebaju razmisliti kako aerodromi mogu da prežive u ovom novom okruženju, a novo okruženje je da su svi glavni aerodromi u regiji pod koncesijom.“
Direktor Međunarodnog aerodroma Sarajevo Alan Bajić je također komentarisao ideju o stavljanju aerodroma pod koncesiju dodavši da je to i tema o kojoj je Međunarodni aerodrom Sarajevo razmišljao:
„Mi moramo naći način da investiramo u kapacitete kako bi povećali broj putnika.“
Kako je danas poručeno sa sastanka odluka o koncesijama je na vlasniku aerodroma, to jeste na entitetskim vladama. Trenutno aerodromi imaju pripremljene projekte, programe kao i hibridni model koncesije, koji je djelimični, ne puni. Ali ako dođe do toga da vlasnik odluči da ide u punu koncesiju, slijedi puno koraka koji se trebaju riješiti.