videoprilog Azre Delmanović (Federacija danas)

GIPS Tuzla ukida prevoz nedjeljom, građani ogorčeni, vlast traži rješenje

Preduzeće Gradski i prigradski saobraćaj Tuzla, koje obavlja usluge prijevoza putnika u Tuzlanskom kantonu, jučer je obavijestilo građane i putnike da ukida prijevoz nedjeljom. Ova odluka naišla je na oštre kritike građana i putnika, koji i bez ovoga već duže vrijeme imaju brojne zamjerke kada je u pitanju rad ovog preduzeća. Možda to i ne bi bio problem da ovo preduzeće, barem kad je riječ o Tuzli, nije jedino koje obavlja ovu djelatnost. Neka rješenja u formi studija već postoje, no dok to ne bude realizirano, neka od tuzlanskih naselja, nedjeljom ostaju „odsječena od svijeta“.

Građani Tuzle, ali i ostalih gradova Tuzlanskog kantona u kojima saobraća preduzeće GIPS Tuzla, ostaju bez prijevoza nedjeljom. No, iako je riječ o privatnom preduzeću, prije donošenja ove Odluke, uprava je bila u obavezi nadležnom ministarstvu podnijeti zahtjev za ukidanje saobraćaja nedjeljom, što do danas nije učinjeno.

„To implicira da je odluka donesena bez znanja i saglasnosti Ministarstva, odnosno Ministarstvo nije donijelo rješenje o brisanju tih polazak za nedjelju“, ističe Nenad Lukanović, pomoćnik ministra trgovine, turizma i saobraćaja TK-a.

GIPS Tuzla ukidanje prijevoza nedjeljom pravda činjenicom da je potreba za javnim linijskim prijevozom putnika nedjeljom značajno manja nego tokom drugih dana u sedmici.

“Stupanjem na snagu novog Zakona o unutrašnjoj trgovini u Federaciji BiH, kojim je definisano da je za trgovačke centre i trgovinske objekte nedjelja neradni dan, broj korisnika javnog prevoza se dodatno smanjio”, navodi se, između ostalog, u saopćenju GIPS-a.

Dionice ovog nekada općinskog preduzeća 2014. godine većinski vlasnici firma SAMN iz Tuzle i Nijaz Suljkić, bivši direktor GIPS-a, prodali su za 2,8 miliona maraka Junuzović-Kopexu. Firmi koja je danas većinski vlasnik GIPS-a sa udjelom od 83,99 % dionica i koja drži monopol kada je u pitanju ova djelatnost. Zbog toga je Grad Tuzla pokrenuo izradu Studije radi pronalaska najboljeg modela za organizaciju javnog prijevoza u Tuzli.

„Vidjeti ćemo šta će na kraju biti odluka i zaključci Gradskog vijeća po ovom pitanju, da se ide na formiranje javnog preduzeća koje bi obavljalo funkciju prevoza u nekom pojasu užeg urbanog dijela“, navodi Miralem Mulać, šef Službe za komunalne poslove i izgradnju Grada Tuzla.

I dok većina u Gradskom vijeću Tuzla smatra da je ulaganje u novo preduzeće opravdana investicija, opozicija je ipak mišljenja da se trenutna situacija može riješiti obligacionim načinom, sklapanjem Ugovora sa GIPS-om o načinu obavljanja prijevoza.

„Mislim da je ovdje rješenje da Grad Tuzla napravi svoje javno gradsko i prigradsko preduzeće, kako bismo smanjili cijenu karata i uveli one linije koje su trenutno ukinute. A i kako ne bismo dolazili u ove apsurde, gdje smo jedini u regionu, možda i jedni od rijetkih u Evropi koji nedjeljom nemaju gradski saobraćaj“, kqaže Omer Berbić, predsjednik Kluba vijećnika Naše stranke u Gradskom vijeću Tuzla.

„Ovo ne može biti jednostrano riješeno. Mora se zajedno donijeti odluka. Zato će Komisija za ljudska prava istražiti kompletan slučaj i dati prijedloge i Gradskom vijeću i Tuzlanskom kantonu, pa i ovoj privatnoj firmi“, poručuje Mirnes Ajanović, predsjednik Kluba vijećnika Bosanske stranke u Gradskom vijeću Tuzla.

A putnici su ogorčeni zbog obavijesti da autobusi GIPS-a neće saobraćati nedjeljom, te navode da je to nezapamćeno:

„Katastrofa! Niko ne razmišlja da li ima bolesnih u bolnicama. Nedjeljom posjete. Znači, niko ne može ići.“

„To nije dobro po nas. Svaki grad bi trebao imati svoj gradski prevoz.“

„To je glupa odluka! Red vožnje ne donosi vlasnik već, valjda, minstarstvo.“

Ukidanje prijevoza nedjeljom samo je, čini se, kap koja je prelila čašu, s obzirom na to da putnici već dugo imaju primjedbe na GIPS Tuzla. Pored primjedbi na postojeće linije i nedovoljan broj polazaka, Tuzla ima najskuplji javni prijevoz u regionu, čak tri puta skuplji od onog u Beogradu.

federalna.ba

GIPS Tuzla