javljanje Alema Dedića (Dnevnik 2)

FTV na GP-u Izačić: Šengen zasad nije prouzrokovao duža čekanja

Od prvog januara Hrvatska je ušla u Šengen. Samim tim, višesatna čekanja kao i kolone vozila na granicama s evropskim zemljama polako idu u zaborav. Hiljadu kilometara dugu državnu granicu s Hrvatskom dijeli Bosna i Hercegovina, pa se nameće pitanje šta će se promijeniti kako za građane tako i za privrednike prilikom ulaska u Hrvatsku.

Na Graničnom prijelazu Izačić uobičajena procedura – pregled dokumenata i vozila. Za vozače kamiona već dobro poznata procedura.

“Nadam se da će ovako ostati, čeka se uvijek. Vidjet ćemo sad ako ne bi bile neke strože kontrole”, kaže Jasmin Bunić, vozač kamiona iz Bosanske Krupe.

“Cisterne su napravile malo gužve, ali nije to ništa posebno, nikakva ogromna promjena, sve uobičajeno dosad”, dodaje Duško Guzinsa, vozač kamiona iz Trebinja.

“Tek sam počeo s radom, prva tura, nikakvih problema nije bilo. Svakako smo navikli na čekanje”, navodi Josip Marić, vozač kamiona iz Posušja.

Iz Granične policije Bosne i Hercegovine kažu – velikih promjena neće biti osim onih djelimičnih koje se odnose na ETIAS sistem. Prema tom sistemu, građani koji nisu državljani zemalja Evropske unije će morati izdvojiti sedam eura za elektronsko popunjavanje najave prije putovanja.

“Republika Hrvatska nastavlja primjenjivati važeće odredbe zakonika o šengenskim granicama, a informacijski sistemi poput ETIAS-a će se početi primjenjivati kada Evropska komisija donese odluku o tome, o čemu će javnost na vrijeme biti obaviještena”, ističe Franka Vican, glasnogovornica Granične policije Bosne i Hercegovine.

I s druge strane granice kažu kako ulazak Hrvatske u Šengen neće imati posljedice na građane susjedne im Bosne i Hercegovine.

“Građani Bosne i Hercegovine su naša susjedna, prijateljska zemlja. Kako smo do sada radili - tako ćemo i ubuduće. Nema tu nekih promjena niti će ih biti, nastavljamo i dalje kontrolu. Možda će biti malo žešća, bolja, jača, ali nema tu velikih promjena”, priča Mladen Matovinović iz Službe za državnu granicu PU ličko-senjske.

Ulazak Hrvatske u Šengen nije stvorio probleme ni za privrednike koji sa teritorija Bosne i Hercegovine izvoze robu u Evropske zemlje. Međutim, ono što stvara problem privrednicima je to što državljani Bosne i Hercegovine, odnosno, vozači koji na terenu u zapadnim zemljama moraju biti i po nekoliko dana - ne mogu provesti više od 90 dana u Evropskoj uniji u periodu od šest mjeseci.

“Tu će se desiti da će ljudi ostajati bez prava izlaska samo što ne mogu duže boraviti i onda ćemo mi koji radimo sa Skandinavijom, Njemačkom, Austrijom, gdje se vozač ne može vratiti prije tri-četiri dana, doći u situaciju da ćemo morati primati još vozača kojih nema zato što ćemo morati ispoštovati to pravilo EU”, objašnjava Nedžad Mezildžić, potpredsjednik Udruženja privrednika Velika Kladuša.

Na teritorij Evropske unije Bosna i Hercegovine izvozi 72% robe. Iako su prevoznici zabrinuti da bi u kolonama mogli čekati po više od 10 sati, ipak kažu da su naučili na čekanje prethodnih godina. Pogotovo prilikom ulaska u Bosnu i Hercegovinu.

federalna.ba

Šengen Šengenski prostor GP Izačić Evropska Unija
javno mnijenje Zapadni Balkan Evropska Unija članstvo istraživanje
0 14.05.2024 10:04
Dmitro Kuleba Ukrajina Evropska Unija SAD
0 22.04.2024 16:28
Evropska Unija reakcija NSRS
0 18.04.2024 11:25
Zapadni Balkan Evropska Unija
0 04.04.2024 14:49