Fondacija za kinematografiju Sarajevo traži nazad 3 miliona
Gore ne može - poručili su javnosti i nadležnim vlastima predstavnici Fondacije za kinematografiju Sarajevo u okviru redovne godišnje konferencije za medije. Kažu kako budžet ove institucije nikada nije bio manji. Ne znaju kada će i hoće li im uopće biti vraćeno odobrenih 3 miliona maraka. S računa Fondacije povučena su početkom pandemije i proglašenjem izvanrednog stanja u martu prošle godine.
Od nešto više od 4 miliona maraka na računu Fondacije za kinematografiju, u prvom vihoru pandemije vlast je povukla 3. Iako navikli da stezanje pojasa obično počinje od kulture, iz Upravnog odbora Fondacije poručuju da je situacija katastrofalna.
“Tražimo tri miliona, koja su nam bila uplaćena, odobrena, pa u pandemiji vraćena – a makar da su pola uzeli, a pola ostavili nego sav novac povukli - da nam se to vrati”, kaže Emir Hadžihafizbegović, član Upravnog odbora Fondacije za kinematografiju Sarajevo.
I da Fondaciji rebalansom bude vraćen oduzeti novac, naša zemlja je, čak i u komšijskim okvirima, uvjerljivo posljednja po ulaganjima u kinematografiju. Iz Fondacije poručuju da s traženim budžetom od 4 i po miliona godišnje, prosječnom broju korisnika dodijeljeni novac najčešće služi tek kao inicijalna sredstva za traženje koproducenata i pristupanje evropskim fondovima.
“Mi možemo godišnje oko 4 i po miliona maraka da plasiramo u projekte za koje možemo garantirati da će biti završeni u roku. To je taj iznos, to nije odokativna i napamet cifra koju je Upravni odbor sjeo i odredio – to je nešto što su izražene potrebe filmske zajednice kroz duži niz godina”, ističe Antonio Beus, Upravnog odbora Fondacije za kinematografiju Sarajevo.
Bila je ovo još jedna u nizu prilika da filmski radnici podsjete neupućene na savremene trendove i zaradu koju donosi ulaganje u kreativne industrije. Na svaki euro domaćih ulaganja, kreativci će u zemlju od partnera donijeti dodatnih sedam. Pitaju vlast i investitore u kojoj oblasti je to kod nas također moguće.
“Ali taj 1 euro je neophodan. On je ulaznica da bi naši producenti i naše produkcijske kuće moglu da uđu u Evropu da apliciraju za fondove – ja ne znam ima li išta isplativije”, napominje Milan Trivić, član Upravnog odbora Fondacije za kinematografiju Sarajevo.
Uz generalno ponižavajući odnos države spram kulture, razvoj kinematografije u našoj zemlji dodatno je opterećen odsustvom komunikacije, neslaganjima i otvorenim sukobima pojedinaca, udruženja i institucija unutar same filmske zajednice. Borba za pozicije, sredstva i pravilnu raspodjelu mrvica budžetskog novca čini se da će se još dugo prelamati preko leđa istinskih umjetnika i publike.
federalna.ba