videoprilog Šejle Džindo (Dnevnik 2)

Dvije izložbe Modula memorije u okviru programa Suočavanje sa prošlošću u Srbiji

Modul memorije predstavio je dvije izložbe u okviru programa Suočavanje sa prošlošću u Srbiji, koji organiziraju MESS i ZFD Srbija. Fotografije Rona Haviva tematiziraju logore u Bosni i Hercegovini, dok izložba Miloša Cvetkovića „Moja Bosna“ priča o ratu od 1991. do 1995.

Čovjek je čovjek - tom tezom su se vodili fotografi koji su u užasima rata fokus stavljali na humanost, a ne politiku. Ratni reporter Miloš Cvetković kroz fotografiju, kao umjetnički i faktografski alat, bilježio je progon Bošnjaka tokom rata: „Ja kao fotograf ne želim da učestvujem u tim političkim igrama. Meni je bitan bio čovjek. Kad plače dijete, kakve veze ima da li je srpsko, bošnjačko ili hrvatsko ili bilo koje? Plač djeteta je isti na cijeloj kugli zemaljskoj“.

„Bez obzira na to što je fotograf pratio Vojsku Republike Srpske u periodu rata, vrlo je jasno i dalje šta se tu događa i vjerujemo da je uvijek dobro imati jednu proširenu perspektivu“, objašnjava Hana Bajrović, koordinatorica programa Modula memorije.

Fotografije Rona Haviva o logorima u BiH u najširem smislu svjedoče oduzimanju slobode i kršenju ljudskih prava. Njihov stav je da, dok politika uporno zatvara oči na ono ljudsko u nama, Modul memorije i slični programi potenciraju kulturu i umjetnost kao platformu za suočavanje s prošlošću i kreiranje bolje budućnosti.

„Ovo bi trebalo služiti kao opomena i prevencija daljnjim ikakvim zaoštravanjima i ikakvim ulaženjem u buduće situacije koje bi mogle dovesti do ičeg sličnom ovome“, ističe Slaven Rašković, projektni menadžer Foruma ZFD.

Fotografije su rezultat onoga što su fotoreproteri uspjeli zabilježiti i pružaju samo dio ratne priče. Međutim, ono što je nesporno jeste da bilježe užas uništavanja ljudskih života.

federalna.ba

 

 

Modul memorije Ron Haviv Miloš Cvetković