Djelimično obnovljen putnički željeznički saobraćaj između Atine i Soluna

Djelimično obnovljen putnički željeznički saobraćaj između Atine i Soluna
(Izvor: ALEXANDROS AVRAMIDIS/REUTERS)

Skoro pet nedjelja poslije željezničke katastrofe u kojoj je poginulo 57 ljudi, putnička željeznička veza između Atine i Soluna, drugog po veličini grada, u sjevernoj Grčkoj, djelimično je danas obnovljena.

Na toj pruzi, između Atine i Soluna, u klancu Tembi, kod grada Larise, 28. februara uveče putnički voz se čeono sudario s teretnim, što je bila najveća željeznička nesreća u Grčkoj.

Na današnjem prvom putovanju između Atine i Kalambake bili su ministar saobraćaja Georgios Gerapetritis, predsjednik kompanije koja upravlja mrežom (OSE) kao i zvaničnici kompanije Hellenic Train, zaduženi za teretni i putnički saobraćaj. Široko promovisano današnje putovanje imalo je za cilj da umiri javnost.

Šef stanice na dužnosti u trenutku nesreće, Vasilis Samaras (59), priveden je. On je priznao svoju odgovornost za direktan sudar dva voza.

Optuženi su i jedan željeznički inspektor i još dvojica šefova stanica koja su neiskusnog Vasilisa Samarasa ostavila samog tokom službe.

Iako se odgovornost u početku pripisivala uglavnom ljudskoj grešci, nesreća je objelodanila kašnjenje države u modernizaciji sistema bezbjednosti željezničkog saobraćaja.

"Ovi hronični nedostaci se ne mogu otkloniti preko noći, za to je potrebno vrijeme", rekao je direktor OSE Panagiotis Terezakis za AFP.

"Naša dužnost je da imamo željeznicu koja ispunjava sva naša očekivanja, modernu željeznicu koja može da se razvija i da bude među najboljima u Evropi. To je obaveza države, ali i naš dug žrtvama tragične nesreće", rekao je danas novinarima ministar saobraćaja Gerapetritis.

Poslije nesreće su preduzete dodatne mjere bezbjednosti: smanjena brzina vozova, manje polazaka vozova, na svakoj stanici po dva šefa stanice i dva mehaničara.

Ministar saobraćaja je takođe uvjeravao da se "ulaže veliki napor da se svi ugovori koji se odnose na signalizaciju i daljinsko upravljanje sprovedu na vrijeme, kako bismo do kraja septembra imali potpunu bezbjednost i ispunjavali međunarodne standarde".

Ministar je naglasio da je razvijena "saradnja" s vladama Francuske i Njemačke u modernizaciji grčke željezničke mreže.

Od 22. marta već saobraćaju međugradski putnički vozovi između Atine i njenog međunarodnog aerodroma i obližnjeg grada Halkide. Nedelju dana kasnije krenuli su teretni vozovi od Pireja, velike komercijalne tranzitne luke i Soluna.

Nesreća je veliki udarac za vladu Kyrijakosa Mitsotakisa koja je na vlasti četiri godine, a želi da obnovi mandat na opštim izborima u Grčkoj 21. maja.

Pošto je u početku nesreću pripisao "uglavnom ljudskoj grešci", Mitsotakis je na neki način preuzeo dgovornst i priznao "hronične" manjkavsti željeznice.

federalna.ba/Beta

Obnovljena željeznička pruga