11. januara na sceni NPS: Zajednički koncert Muzičke akademije UNSA i Sarajevske filharmonije
(Izvor: Sarajevska filharmonija)

11. januara na sceni NPS: Zajednički koncert Muzičke akademije UNSA i Sarajevske filharmonije

Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu i Sarajevska filharmonija sa zadovoljstvom najavljuju tradicionalni koncert kojim zajednički slave talente i kreativnost muzičara svih generacija.

Ovom prilikom će u subotu, 11. januara 2025. godine, u 20:00 na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo, uz pratnju orkestra Sarajevske filharmonije, a pod vodstvom dirigenata Darija Vučića, Emira Mejremića i Fuada Šetića, kao solisti nastupiti nastavnici Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu: Azra Medić (klavir), Vedrana Šimić (sopran) i Wladimir Kossjanenko (viola).

Na programu će se naći Koncert za klavir i orkestar u a molu E. Griega, ciklus Pjesme čeznuća J. Gotovca i Koncert za violu i orkestar B. Bartoka.

DIRIGENTI:

Dario Vučić rođen u Sarajevu 1980. godine. Diplomirao (2003) i magistrirao (2006) na Muzičkoj akademiji u Sarajevu – Odsjek za kompoziciju i dirigovanje, smjer dirigovanje u klasi prof. mr. Julija Marića. Diplomirao (2018) na Odsjeku za kompoziciju i dirigovanje, smjer kompozicija u klasama prof. mr. Anđelke Bego Šimunić i prof. dr. Dine Rešidbegovića na Muzičkoj akademiji u Sarajevu.

Usavršavao se u Baden bei Wien (Austrija) kod prof. Antonija Witta. Radio je kao korepetitor i dirigent s raznim vokalnim i instrumentalnim solistima i horovima.

Obavljao je dužnost šefa Hora Opere Narodnog pozorišta Sarajevo (2004-2009), gdje je istovremeno radio i kao korepetitor Baleta. Od 2009. je dirigent Opere NPS.

Debitirao 2007. operetom Šišmiš J. Straussa u Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku.

Na Muzičkoj akademiji u Sarajevu je od 2007. – 2015. u zvanju asistenta te višeg asistenta – Odsjek za dirigovanje. Od juna 2017. izabran je za docenta na Odsjeku za dirigovanje, Oblast orkestarsko dirigovanje.


Do sada je dirigovao Sarajevskom filharmonijom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Sinfoniettom Baden (Baden bei Wien – Austrija), Kamernim simfonijskim orkestrom Zenica, Opernim orkestrom Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku, Orkestrom Beogradske Opere, Gudačkim orkestrom SPKD „Prosvjeta“ – Sarajevo i Kamernim orkestrom 2007 – čiji je osnivač.

Od 1995. bio je orguljaš sarajevske Katedrale, a od 1996. do 2007. orguljaš katedralnog mješovitog hora Josip Stadler. Član je i osnivač Napretkovog trija Magis. Obnašao dužnost dopredsjednika HKD Napredak od 2009. do 2012.

Prva premijera maestra Darija Vučića u Operi Narodnog pozorišta Sarajevo bila je izvedba opere G. Donizettija Don Pasquale, 2009. godine. Od jula 2011. do decembra 2013. obavljao je funkciju direktora Narodnog pozorišta Sarajevo. U dva mandata bio je vršilac dužnosti umjetničkog direktora Opere NPS-a. Bio je stipendist HKD Napredak – Sarajevo.

Emir Mejremić, (Gradačac. 27. 09. 1987.) osnovno muzičko obrazovanje stekao je u Gradačcu. Srednju muzičku školu završio je u Tuzli – teoretski odsjek i stekao zvanje – muzičar općeg smjera (2006.)odiplomski studij završio je na Odsjeku za dirigovanje, na Akademiji umjetnosti Banja Luka, Univerziteta u Banjoj Luci, pod mentorstvom red. prof. dr. Darinke Matić–Marović i red. prof. mr. Ognjena Bomoštara i stekao zvanje Diplomirani muzički umjetnik – smjer dirigovanje (2011).

Master studij završio je na Odsjeku za dirigovanje Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, pod mentorstvom red. prof. mr. Ognjena Bomoštara i stekao zvanje Magistar muzičkih umjetnosti – smjer orkestarsko dirigovanje (2012).

Trenutno je student treće godine doktorskog studija iz oblasti orkestarskog dirigovanja na Odsjeku za dirigovanje Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, pod mentorstvom red. prof. Ognjena Bomoštara. U sklopu studija istražuje nove dirigentske tehnike u interpretaciji savremene umjetničke bosanskohercegovačke muzike.

Od 2013. godine zaposlen je kao asistent, a od 2017. godine kao viši asistent na Odsjeku za dirigovanje Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.

Iz dosadašnjeg repertoara izdvaja premijere sljedećih kompozicija: Prve simfonija Republike Srpske ‘Poema affettuoso’ kompozitora Dalibora Đukića, (Banski dvor, 01.06.2009.); Kao što drvo raste za simfonijski orkestar, kompozitora Ališera Sijarića, (simfonijski orkestar Muzičke akademije Sarajevo i Sarajevske filharmonije, 04.06.2013.); Studija za klavir i orkestar ‘Bak’ kompozitora Dine Rešidbegovića (Dom OS BiH, 29.06.2016.); Subtraktivna studije za sintetizatore zvuka i ansambl kompozitora Dine Rešidbegovića (Dom OS BiH, 29.06.2016.); Simfonijska poema kompozitora Dražena Kosorića (Sarajevska filharmonija u saradnji sa Muzičkom akademijom, 06.06.2018.); Transkulturalna etide br. 1 kompozitorice Hanan Hadžajlić i Transkulturalna etide br. 2 kompozitora Dine Rešidbegovića (Dijalog za Budućnost, 70 Godina Univerziteta u Sarajevu, Gradska Vijećnica, 20.05.2019.); Adoro te devote za mješoviti hor kompozitora Emira Mejremića (Festival Europeo Giuseppe Zelioli Cori Giovanili, Basilica Di San Nicolo, Lecco, Italy, 02.02.2021.).

Posebno izdvaja premijerno izvođenje devet kompozicija za simfonijski orkestar u sklopu projekta Savremenici – Nova djela bosanskohercegovačkih kompozitora, koncert povodom dana državnosti Bosne i Hercegovine (Dom OS BiH, Simfonijski orkestar Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, 25.11.2021.): Moving Landscape Glitched za simfonijski orkestar i live interaktivni video kompozitora Ališera Sijarića, Krajiške Skice kompozitora Mladena Jankovića, Bright Earth kompozitora Igora Karače, Svita ‘Šerbet’ kompozitora Hajrudina muhića, Machiavellian Hypomania kompozitorice Hanan Hadžajlić, Forged kompozitora Dine Rešidbegovića, Simfonijska rapsodija kompozitora Tonija Toplana, Machina in Dubio kompozitorice Svjetlane Bukvić, Elegija dirigenta i kompozitora Emira Mejremića.

Od 2022. godine zaposlen je kao docent na Odsjeku za dirigovanje Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, te obnaša funkciju šefa Odsjeka za dirigovanje

Fuad Šetić (Schweinfurt, 1995) bosanskohercegovački je dirigent i klavirski saradnik mlađe generacije. Prvi i drugi ciklus studija završio je na Univerzitetu u Sarajevu – Muzičkoj akademiji, gdje je dobitnik dva priznanja Zlatna značka. Master studij iz oblasti muzičkog menadžmenta završio 2020. godine na Univerzitetu Westminster (UK), gdje je boravio kao dobitnik prestižne Chevening stipendije za akademsku 2019./2020. godinu. Kao dirigent, usavršavao se na majstorskim radionicama kod Uroša Lajovica, Uriela Rodrigueza, Eduarda Portal Martina, Michalisa Economua, Liora Šambadala i Desara Sulejmanija.

Bio je finalista takmičenja sa Atinskom filharmonijom i maestrom Michalisom Economuom u aprilu 2022. godine i učesnik Međunarodnog dirigentskog takmičenja u Bellanu u novembru 2022. godine.

Ostvario je saradnju sa Orkestrom harmonika Belg’harmonika, Orkestrom Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, Simfonijskim orkestrom Mostar, Zeničkim kamernim simfonijskim orkestrom, Filharmonijom Hradec Králové, Atinskom filharmonijom, Orkestrom DeBardi, Western Balkans Youth Orchestrom, te Sarajevskom filharmonijom u BiH, zemljama regiona i Evropi.

Član je INSAM Instituta za savremenu umjetničku muziku i Muzičkog društva Giuseppe Verdi iz Guadalajare (Meksiko), te počasni dirigent K-orkestra iz Yangpyeong-guna (Južna Koreja). Od novembra 2020. do januara 2022. godine, bio je umjetnički direktor Festivala klasične muzike „Orfej“. Osnivač je i muzički direktor Sarajevskog gradskog orkestra, te umjetnički rukovodilac Mještovitog hora RKUD „Proleter“. Bio je član žirija u nekoliko internacionalnih muzičkih i teatarskih takmičenja.

Živi u Sarajevu, gdje je zaposlen kao asistent na Univerzitetu u Sarajevu – Muzičkoj akademiji, na Odsjeku za dirigovanje.


 
SOLISTI

Sopranistica Vedrana Šimić je rođena 1979. godine u Tuzli, gdje je završila osnovno i srednjoškolsko obrazovanje. Godine 1998. započela je studij pjevanja na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Paše Gackić. Nakon tri godine prelazi na Muzičku akademiju u Zagrebu, na kojoj i diplomira 2003. godine u klasi prof. Mire Zidarić Orešković i stječe stručna zvanja akademski muzičar pjevač i profesor pjevanja.

Za vrijeme studija bila je stipendistica HKD Napredak, Muzičke akademije u Sarajevu i Sveučilišta u Zagrebu, a nakon studija tri godine je bila stipendistica CEE Musiktheater Wien. Usavršava se kod talijanskog vokalnog pedagoga Paola De Napolija i kod prof. Dunje Vejzović. Debitirala je 23.04.2004. u Operi HNK Zagreb. Nastupala je na scenama zagrebačke, riječke, splitske i sarajevske Opere u dvadesetak glavnih i naslovnih uloga. Na praizvedbi prve crnogorske opere „Balkanska carica“ Dionisija San Giorgio De Sarna godine 2008. (Cetinje, Crna Gora) pjevala je naslovnu ulogu.

Nastupala je i koncertno sa Zagrebačkom, Sarajevskom i Beogradskom filharmonijom, te Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije, Simfonijskim orkestrom Crne Gore, Simfonijskim orkestrom Opere i Baleta u Tirani, Orquestra Sinfônica do Teatro Nacional Cláudio Santoro (Brazil) i Orquestra Sinfônica do Paraná (Brazil) sa dirigentima kao što su N. Bareza, P. Dešpalj, I. Lipanović, M. Homen, L. Voltolini, A. Allemandi, Z. Juranić, K. Arp, N. Matošević, M. Sinkevich, T. Bilić, U. Lajovic, R. Homen, Č. M. Dušek, J. Marić, V. Kranjčević, A. Shatsky, A. Kojić, A. Kalajdžić, I. Repušić, J. Šego, T. Fačini, S. Dešpalj, I. Vlajnić, D. Crescenzi, C. 

Na III i IV Festival de Ópera de Brasília u Brazilu, nastupala je na dva Gala koncerta Verdi/Wagner, tri izvedbe Tosce (Giacomo Puccini) u naslovnoj ulozi, zatim dva Gala Richard Strauss koncerta kao Saloma. Također, kao solistica nastupala je na gostovanju Sarajevske filharmonije u Beču (Goldensaal Musikverein) i Donaubühne Tulln, National Concert Hall Dublin (recital), Operi u Tirani, Riječkim ljetnim noćima (recital), Makarskom kulturnom ljetu, Mostarskom proljeću, Sarajevskoj zimi, VaCLaf-u etc

Za arhiv HRT-a snimila je 15 solo pjesama hrvatskih skladatelja Ivane Lang, Ferde Livadića i Milana Prebande, uz pratnju klavira i gudačkog orkestra. Ostvarila je i glavnu žensku ulogu Dore robinje u dokumentarno-igranom filmu Stupica nevidljivog djeteta redatelja Šemsudina Gegića 2015. godine.

Od 2008. – 2018. imala je Status samostalnog umjetnika od Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Akademske 2016./2017. angažirana je na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu kao stručnjak iz prakse za Oblast solo pjevanje. 19.07.2017. izabrana je u umjetničko-nastavno zvanje docenta, a 30.03.2022. u zvanje vanrednog profesora za Oblast solo pjevanje.

U periodu od listopada 2017. do listopada 2023. obnaša dužnost šefa Odsjeka za solo pjevanje.

Nagrade: Za ulogu Madame Lidoine, opera „Razgovori Karmelićanki“, F. Poulenc bila je nominirana za Nagradu Hrvatskog Glumišta 2007. u kategoriji za izuzetno umjetničko ostvarenje do 30 godina. Dva puta je dobitnica je Nagrade „Štefanija Lenković“ HNK Zajc u Rijeci za najbolje ostvarenu žensku ulogu u opernom programu Kazališta u sezonama 2008./2009. i 2009./2010. za ulogu Adriane Lecouvreur u predstavi „Adriana Lecouvreur“ F. Cilee, te za sezone 2010./2011. i 2011./2012. i to za dvije uloge: Manon Lescaut u predstavi „Manon Lescaut“ G. Puccinija i Donna Leonora u predstavi „Moć sudbine“ G. Verdija. Dobitnica je i Nagrade Hrvatskog glumišta (NHG) za najbolje umjetničko ostvarenje u operi, odnosno najbolju opernu žensku ulogu u sezonama 2009./2010. i 2010./2011. za ulogu Adriane Lecouvreur u operi „Adriana Lecouvreur“ F. Cilee.

Pijanistica Azra Medić radi na Muzičkoj akademiji Univerzitetu u Sarajevu na Odsjeku za klavir od 2012. godine gdje danas nosi zvanje docenta. Srednju muzičku školu završila je u Sarajevu u klasi prof. Ranke Cecić Jovanović, a studirala je na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u klasi prof. Nede Stanković i diplomirala u klasi prof. Borisa Kraljevića kao najbolja studentica Univerziteta u Sarajevu sa priznanjem Zlatna značka. Studentica je Trećeg ciklusa studija na matičnoj akademiji u klasi prof. Aleksandra Serdara.

Usavršavala se na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Đure Tikvice. Od 2008. do 2012. studirala je u Njemačkoj, gdje je završila dva poslijediplomska studija, jedan na Muzičkoj akademiji u njemačkom Kasselu u klasi prof. Ivana Urvalova i drugi na Muzičkoj akademiji u Freiburgu u klasi prof. Elze Kolodin.

Dobitnica je više prvih i specijalnih nagrada na Federalnim takmičenjima. Ostvarila je značajan uspjeh na međunarodnim pijanističkim takmičenjima kao što su „Città di Gorizia“ u Italiji, (1. nagrada), Međunarodno takmičenje pijanista i klavirskih ansambala „F. Chopin, E.Grieg, F. Mendelssohn“ u Moskvi (1. nagrada), „Nicolaï Rubinstein“ u Parizu, (2. nagrada), „Roma2004“ u Rimu (3. nagrada). Izvodila je solističke koncerte, kao i koncerte kamerne muzike u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Njemačkoj, Grčkoj, Italiji, Francuskoj, Austriji, Rusiji, Češkoj, Švicarskoj, a klavirske seminare držala je u Bosni i Hercegovini i Češkoj.

Nastupala je na domaćim i internacionalnim festivalima kao što su ArtLink festival u Beogradu, Hugo Staehle festival u Kasselu, Glazbena tribina u Puli, Balkan Youth Festivla u Grčkoj, Dani muzike u Herceg Novom, Majske muzičke svečanosti, BIMF (Bosnia International Music Festival), Baščaršijske noći, Sarajevska zima, VaClaF.

Wladimir Kossjanenko, viola  rođen je 1968. u Alma-Ati. U sedmoj godini počeo je pohađati Specijalnu glazbenu školu “Kulyash Bayseitova” za nadarenu djecu, gdje je 1986. i maturirao. Studij nastavlja na Državnom Konzervatoriju „Nikolaj Rimski – Korsakov“ u St.Petersburgu u klasi prof. Stopičeva. Pohađa nastavu i u dirigentskoj klasi prof. Musina. Za vrijeme studija bio je angažiran kao solo-violist i asistent dirigenta „Ansambla Lenjingradskih solista“.

1991. dolazi na poziv Claudia Abbada kao član „Gustav Mahler“ orkestra u Beč, gdje nastavlja studij na Universitätu für Musik und darstellende Kunst (prof. Ochsenhofer, prof. Kakuska) i 1999. s odličnim uspjehom magistrira. Usavršavao se na master classama Isaaca Sterna, Norberta Brainina (Amadeus Quartet), Waltera Levina (LaSalle Quartet), Güntera Pichlera (Alban Berg Quartet), Milana Škampe (Smetana Quartet), Joela Krossnicka (Julliard Quartet) te kod profesora Michaela Kugela na Kraljevskom konzervatoriju u Gentu/Belgija.

1993. – 1996. bio je stalni supstituent Bečkih filharmoničara, u Bečkoj državnoj operi i na Salcburškom festivalu. U to vrijeme svirao je pod palicom poznatih dirigenata kao što su:
Claudio Abbado, Sir George Solti, Sir John Elliot Gardinger, Carlo Maria Giulini, Lorin Maazel, Sir Simon Rattle, Riccardo Muti, Pierre Boulez.

1994. – 1998. bio je angažiran u Filharmonijskom orkestru u Gracu na poziciji prvog solo-violista.

1997. dobio je nagradu „Union Fund and management prize“ internacionalnog natjecanja „Lionel Tertis“ (Isle of Man, Engleska) te specijalnu nagradu i medalju Perrenoud fonda (Neuchatel, Švicarska).

1998. postaje član poznatog gudačkog kvarteta „Hugo-Wolf“ Beč u kojem radi do 2007.

1999. Vladimir dobiva Europsku nagradu za komornu glazbu u Parizu te 2003. nagradu „Pasticcio“Austrijskog radija u Beču.

U proteklih 15 godina svirao je više od 500 solističkih i komornih koncerata u Europi, Aziji, Južnoj i Sjevernoj Americi među ostalog u najznačajnim svjetskim koncertnim dvoranama kao što su:
Na turnejama s Hugo Wolf kvartetom obišao je cijelu Europu, Južnu Ameriku, Meksiko, Južnu Koreju, Japan i SAD.

Karte za ovaj koncert su dostupne online i na svim prodajnim mjestima: www.kupikartu.ba.-navodi se u saopćenju Sarajevske filharmonije.

federalna.ba

koncert